DIY || Gekleurd zout

donderdag 31 oktober 2013


DIY’s ik hou er van! En vandaag heb ik er weer eentje voor jullie gemaakt! Een glas met gekleurd zout er in, het is erg makkelijk, het ziet er leuk uit, het is goedkoop, je kunt het in alle kleuren maken, het is leuk om cadeau te geven én het is ook nog heel leuk om te maken. Kortom de perfecte DIY!

Ennn bij de enquête van de win actie zeiden jullie dat jullie DIY’s leuk vinden, hier is er een!



 

Wat heb je nodig?

-        keuken zout
-        pastel krijt (die van mij komt van de action, volgens mij kost het 2,59 of zo)
-        een glas of een glazen pot (mijn glas is van de action)
-        was poeder LET OP: kijk even of er geen blauwe/ groene spikkels in je waspoeder zitten wit waspoeder heeft het mooiste resultaat
-        water
-        een bakje om het in te mengen
-        een lepel
-        eventueel een parapluutje als je dat leuk vind!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stap 1: Doe wat zout in het bakje. (neem een oud bakje/kopje, hij wordt een beetje vies)


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stap 2: Roer nu met je krijtje door het bakje

Ga hier mee door tot dat je je kleur mooi genoeg vind, zorg er voor dat de kleur niet te licht is. Felle kleuren hebben een leuker effect


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stap 3: Giet het gekleurde zout in je glas/ glazen pot.
 
Stap 4: Herhaal stap een, twee en drie tot dat je glas / glazen pot vol genoeg zit zorg er wel voor dat je een randje over houd!!

Het is het leukste als je steeds andere kleuren gebruikt  maar bijvoorbeeld in dezelfde tint, allemaal verschillende tinten blauw bijvoorbeeld. Ik heb op de foto allerlei verschillende kleuren laten zien, deze is van mijn zusje maar die van mij stond op mijn kamer (lui dat ik ben haha) , die van mij is met verschillende tinten blauw.


Stap 5: Doe wat waspoeder in een bakje (kijk wel even of het witte waspoeder is en of er dus geen blauwe of groene (of een andere kleur) spikkels in zitten).

 
Stap 6: Doe wat water bij de waspoeder en maak er een papje van. Zorg ervoor dat het niet te waterig is, het papje moet wel dik zijn!!
 
Stap7: Schep het papje in het glas. Als je er een parapluutje in wil steken moet je dat doen voor dat het papje van waspoeder droog is, anders kan je hem er niet meer in steken :)
 
 
ENNNN, niet schudden met je glas, dan wordt het heel lelijk, echt!
 
Wat vinden jullie van deze DIY??
 
Liefs, Danielle


PS: Ik heb de lay out WEER veranderd, ik weet het ik verander hem steeds maar ik ben steeds (en nog steeds ) niet helemaal tevreden. Maar weer deze vraag: Wat vinden jullie van de lay-out nu?

 

4 opmerkingen:

  1. Ik heb dat vroeger super vaak gedaan! Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, ik deed dit vroeger ook altijd! Wat heb jij een leuke blog! Ik ben je meteen gaan volgen via bloglovin. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk dat je een reactie achter laat! ♥