6 spaartips!

zaterdag 21 juni 2014

Geld uitgeven is zooo makkelijk. Je hoeft het Kruidvat maar in te lopen of even in je favorieten webshop te kijken, of je favoriete blog te lezen boem-pats je wishlist is alweer gegroeid. Of niet, je hebt het gelijk al gekocht. Maar sparen lijkt soms wat moeilijker. Vandaag geef ik jullie dus een aantal handige manieren van sparen!

1. Zet de helft van je zakgeld/salaris/ ander geld dat je krijgt opzij.
Als je de ene helft gewoon gelijk op je spaarrekening zet (YAY, rente) dan kun je de andere helft gebruiken om leuke dingen te kopen!



2. Spaar alles wat je over houd
Als je tip 1 gedaan hebt heb je de heft van je geld "over" om uittegeven, als je dat wil. Ik krijg per maand zakgeld en het geld wat ik dan aan het einde van de maand over houh (van de uitgeef helft dus) spaar ik dan ook. Zo begin je elke maand met even veel geld (ongeveer) en spaar je ook steeds geld!

3. Doe al je kleingeld/ €1 / €2 / €0,50 in een aparte spaarpot

Ook handig, doe al je kleingeld (of €1 / €2 / €0,50) in een potje. Dan kun je elke week aan het einde al je kleingeld in dat potje doen en heb je na een tijdje toch al best wel wat geld. Het enige nadeel: Je hebt op een gegeven moment héééél veel kleingeld en dat is niet heel handig (sta je daar in de winkel iets van 20 euro te betalen met allemaal 50 centjes!

4. Zet iets voordat je het koopt eerst op je wishlist als je het dan na twee weken/ een week/ een maand/ een ander tijd.
Wil je het na die tijd nog steeds hebben? En weet je zeker dat je er wat aan hebt en het ook echt gaat gebruiken koop het dan pas. Oké, dit is wat mijn moeder altijd zegt -en volgens mij elke moeder-. Maar het helpt wel! Het is niet echt een spaartip, meer een bespaar tip, bijna het zelfde toch? 

5. Zet een spaar doel voor je zelf, maak er een soort challenge van!
Als je er een soort challenge van maakt en iedere keer de lat weer ietsje hoger voor jezelf legt wordt het sparen leuker, makkelijker en ook nog sneller! 

6. Zet het op je spaar rekening
Ja en dan heb je je geld gespaard. En dan? Dan zet je het op je spaar rekening. Dat heeft twee voordelen: 1. je kunt er minder makkelijk bij en 2. Je krijgt rente van de bank!


Vinden jullie dit soort artikelen leuk om te lezen? Wat is jullie beste spaar tip?

Liefs, Daniëlle

3 opmerkingen:

  1. Handige tips! Dit is trouwens wel het favoriete gedeelte op je blog, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handige tips! Maar nu met de zomervakantie knijp ik een oogje dicht, haha. Tijdens de schoolperiode ga ik niet vaak shoppen. Maar het nadeel is dat mijn zakgeld bijna op is...

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk dat je een reactie achter laat! ♥