DIY! || Armbandje!

zaterdag 14 juni 2014

DIY'S, ik hou ervan. Vooral als ik weinig tijd er voor heb. Dat betekend namelijk meestal dat ik veel huiswerk heb en dan ga ik naar iets anders om te doen zoeken. Ja, helaas. Dus zo keek ik laatst eens in mijn bak met kraaltjes en dat soort spul. En toen zag ik een heleboel leuke ringetjes liggen uit een kinderknutsel pakje dat ik ooit eens voor mijn verjaardag heb gehad toen ik een jaar of acht was. Leuk. Daar kan ik wel wat mee dacht ik. Dus ik leg mijn huiswerk weg en pak dat doosje. Maak hem open, en gooi de beschrijving weg. Want ja, no-way dat ik prinsessen armbandjes ga maken! Nee ik wilde er iets leukers mee doen. En toen viel mijn oog op een potje strijk kralen. Dat werd 'm! Met die twee kon ik wel iets! Zo was het idee voor deze DIY geboren!

Het is heel makkelijk, so let's get started!


Voor deze DIY heb je maar heel weinig nodig! Wat strijkkralen en ringetjes. Die van mij zaten in een kinderknutsel pakje maar ze zijn vast wel bij andere winkels ook te koop! De strijkkralen kun je bij elke speelgoed winkel wel kopen maar ook gewoon bij de action bijvoorbeeld.


Allereerst maak je het ringetje open. Ik deed het gewoon door mijn nagel er tussen te zetten en een strijk kraaltje er aan te rijgen. Maar als je je nagels wilt sparen, of ze zijn te kort/lang dan kun je het ook met een tangetje doen. 

Je maakt dus aan een ringetje een kraaltje vast door het ringetje open te doen. Vervolgens pak je nog een ringetje en doe je die door het zelfde kraaltje heen en je rijgt er ook nog een kraaltje aan. Vervolgens doe je door dat kraaltje weer een ringetje en aan dat ringetje doe je ook weer een kraal. Enzo door. Het is heel simpel  maar een beetje moeilijk om uit te leggen, dus als je kijkt naar de foto hier onder dan begrijp je het waarschijnlijk -hopelijk- ook wel. En als je vragen hebt mag je die natuurlijk stellen!






10 opmerkingen:

Super leuk dat je een reactie achter laat! ♥