Hoe installeer je een lettertype op je computer? (voor windows)

dinsdag 11 november 2014

Lettertypes instaleren, hoe moet dat?
Ik ben een grote fan van leuke letter types, ik heb dan ook best wel veel nieuwe lettertypes op mijn computer geïnstalleerd.  Zo vind ik het bijvoorbeeld heel leuk om bij het bewerken van foto’s leuke lettertypes te instaleren. Ik kan mijzelf echt uren (nou ja, beetje overdreven) vermaken met het opzoeken van leuke lettertypes. Vandaag leg ik jullie uit hoe je een lettertype moet instaleren, aangezien ik dat eerst zelf ook niet wist!
LET OP! Het kan zijn dat jij een ander soort computer hebt dan ik. Ik heb windows 7. Het zou dus kunnen dat het er bij jou anders uit ziet als je bijvoorbeeld op download klikt :)
1.      Ga naar de site http://www.dafont.com 





2.      Nu kies je een thema uit: Wat voor soort letters wil je hebben?






3.   Kies een leuk/mooi lettertype uit en klik rechts op Download. Voor het voorbeeld gaan we even Moon Flower installeren!

4.      Bij mij kwam er onder in zo’n balkje te staan, daar klik je op “openen” (Ik gebruik google Chrome als browser, dan staat er onder aan je scherm links een balkje waar je het bestand kunt openen) Het kan zijn dat downloaden bij jou anders werkt dus. Maar je moet het bestand gewoon openen.


5.      Nu zie je dit als het goed is ^^
6.      Je ziet waar die pijltjes staan, klik op een van de twee, je kunt de dikke en/of de dunne versie installeren, dus kies er eentje uit en klik je daar op. Je kunt ze natuurlijk ook gewoon allebei installeren, als je dat leuk vind!






7.      Nu zie je als het goed is dit ^^
8.      Je klikt nu op installeren en het lettertype wordt geïnstalleerd! 


Instaleren jullie wel eens lettertypes? Wisten jullie al hoe dit moest?


Liefs, Daniëlle

3 opmerkingen:

  1. Ik doe het ook al bijna een jaar op deze manier! Top dat je dit deelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wist ik helemaal niet. Oeps, ik loop achter volgens mij. Bedankt voor het delen, hier ga ik even goed naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vroeger instaleerde ik de meest gekke lettertype dit deed ik eigenlijk ook meer vanwege al mn bewerkingsprogramma.s

    over de bloggersbattle je kan je inzending naar ons verzenden en uiteraard op je blog posten

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk dat je een reactie achter laat! ♥